Monday, March 18, 2013

Random thought


18th March 2013. Nampaknya dah masuk hari ke 16 aku bekerja di tempat baru, okay kalau termasuk cuti, ini hari ke 22. Environment - fine, best, click -  seem friendly, nice, helpfull but I still not get any real friend/s. Just friends to hang out (okaylah daripada takder). Feel like we are so different, and kekadang rasa, best lagi makan sorang-sorang. And my jobs, let me say this frankly, I haven't done any real job yet (ok tipu, ari tu dapat dah satu).

You never thought what boredom could bring you. Dan seriously, buat-buat ada kerja lagi meletihkan daripada memang banyak kerja. Tapi aku taknak berkira. Sebab nanti tetiba dihempap dengan beban kerja terlalu banyak, tak mampu aku. So bersyukurlah di ketika Allah memberikan kelapangan ni. Kan kan kan.. Nak sedapkan hati.

Sorry to say (pengaruh cerita), aku tak tahu mana terbangnya semangat aku nak secara full guna bahasa kebangsaan atau english, dan kini aku menulis guna bahasa rojak.. (Boleh juga salahkan environment kerja yang kini memerlukan aku berbahasa inggeris.) Fuyoo best woo tulis bahasa rojak ni.. Make us looks smart using the most dumb things. Betul la, bahasa campur ni sebenarnya bodoh, tapi orang buat sebab nak nampak pandai. Arghh lantaklah. Biarkan mereka berkata apa yang mereka ingin kata.

Menulis blog tanpa sebab, tanpa arah, dan percayalah di saat kau terbaca sampai ke ayat ni, aku masih tiada tajuk untuk entry ni. Publish ker tidak, pun masih tak tahu. Terlalu banyak kali aku mula menulis, dengan niat yang baik dan idea mencurah-curah, tapi malang kelajuan tangan menaip tak terjangkau dengan otak aku. Akhirnya idea kemana, penulisan kemana.. Simpan dalam cloud ajer lah.. Konon nak sambung, tapi ialah, nama pun konon. So next time, jangan suka-suka tangguh kerja.. Habit aku yang paling degil aku nak buang. Ashitayaro, Bakayaro. Orang yang menanguh tu, orang bodoh (not real translate tapi hampir sama maksudnya).

Okay better stop di sini daripada tiada stop langsung..

Ikut suka la, rasa nak baca ker tak.. Hasil kebosanan akibat bosan. Boleh ker..

0 komentar:

Post a Comment