Thursday, November 4, 2010

Seorang aku disini..

Dulu zaman sekolah-sekolah biasa jer aku makan sorang-sorang. Mudah dan cepat. Tak payah nak tunggu orang. Tu antara alasan la tapi sebab musabab utama, takder kawan nak makan sekali, so no other choice makan sorang la jawabnya.. Masuk tingkatan 6, masa tu la aku mula dah tak makan sorang-sorang.. ehh silap, masa tu mana makan kat kanten, beli, bungkus, makan dalam kelas dengan gang budak cina yang lain. Mana taknya, budak-budak tu rajin benar. Time rehat pun nak membaca lagi.

Masuk Universiti, kenal gang-gang rapat. Ramai pulak tu gang kitaorang. Sejak dari tu hinggalah sekarang, tak pernah aku makan seorang di luar. Kalau kena makan seorang, biasanya aku bungkus and makan jer kat rumah.. pelik rasanya duduk di public and makan, nampak sangat mcm kera sumbang..

So kiranya hari ni hari dalam sejarah la. Sebab makan sorang. Kat Public.. Tak la teruk sangat sebab laptop jadi teman. Yg aku tahu, makan tak habis pun.. takper la, sambung jer makan malam nanti..

Oklah, time balik office...

1 comment:

  1. mmg teruk rasanya makan sorang2.. hidup sorg2.. tapi lepas aku kuar dari U.. ada jugak beberapa kali aku makan sorg2... buat muka tak tau dan tak bersalah...

    ReplyDelete