Sunday, May 30, 2010

Tak boleh kalah...

Wahh Cik Nija2 dah marah sebab aku dah lama tak update blog.. Hehe apa nak buat, makin lama makin aku rasa blog aku tak menarik.. Kalau dulu rajin jugalah cari bahan, sekarang.. nak comment di blog member2 pun dah tak ada masa.. Sekarang aku cuma rajin membaca karangan-karangan di blog.

Semalam berbual dengan kakak. Wahh rupanya satu keluarga rajin berblog termasuklah anaknya yang baru darjah 1 tak silap aku.. (Maaf yer, mmg tak ingat umur). Tapi berbezanya zaman dahulu dengan sekarang. Kecil-kecil lagi dah bijak komputer, bijak internet.. Facebook, blog, email, chatting, ala suma tu dah jadi makanan ruji dah.. Semalam bos aku ada bawa anak dia yang aku rasa dalam usia 6 atau 7 tahun. Amboi bercakap mengalahkan orang dewasa. Datang office, apa lagi si bapa bagi dia satu komputer, facebook juga yang dibuka.. Advance betul budak-budak zaman sekarang. Jangan kan begitu, handset anak buah aku lebih canggih dari kepunyaanku sendiri. Bukan tak teringin, bukan tak mampu, cuma nak buat apa. Betul kata kawan aku, ada handset canggih sangat, bila hilang pasti menangis.

Ermm apa tujuan aku menulis hari ni yer. Dah lama tak menulis. Setiap kali menulis pun merepek jer. Tapi seronok gak. Ibarat macam meluahkan perasaan. Tapi aku kena belajar macam mana nak menulis tentang satu topik pada satu-satu masa dan bukannya topik rojak yang hanya aku seorang jer yang ingin tahu.. Dah lama tak buat lawak dalam blog.

Back to the topik. Aku tak boleh kalah. Kepada siapa? Kepada si anak-anak kecil yang baru umur separuh dari umur aku lagi aktif berblog. Nak aktif semula ker? Tapi bila Cik Nija dah tarik diri dari dunia blog ni, semangat aku dah pudar. Sebab biasanya aku akan sangat bersemnagat untuk menulis bila baca dia punya blog.. Bilalah aku nak jadi macam dia, bila blog aku mampu menaikkan semangat orang lain.. Haha yang baca blog ni pun mungkin seorang dua jer.. Ketawa besar aku..

1 comment:

  1. aku mmg nak ketawa besar boleh takkkk???? hahahahahahha...

    ReplyDelete