Saturday, February 20, 2010

Idol..

Realiti Tv. Huh sebelum ni ada aku kisah. Tak kisah la masa tu Mavi tengah panas ker, atau setiap orang bercerita pasal David Cook ker, Adam Lambert ker atau sesiapa yang menjadi artis terkenal melalui rancangan reality, aku ternyata tak ambil kisah. Biarlah mereka nak jadi kaya ker, terkenal ke, semua tu aku tak peduli. Biarkan aku dengan duniaku. Tengok kartun lagi best.

Bukan aku tak pernah tengok. Akedemi Fantasia, Mentor, Raja Lawak (masa ada Nabil aku tengok), American Idol, Survivor dan banyak lagi rancangan terbitan dalam atau luar Negara, aku tengok sebelah mata jer.. Eleh nak tunjuk tak ada sebarang effect dalam diri la tu. Ada aku kisah korang nangis-nangis sebab korang tak cukup undi dan terkeluar, ada aku kisah bila lelaki yang dikatakan cukup payah untuk menitiskan walau setitis air mata menjadi raja air mata, atau bila surat khabar mengutuk mereka yang secara terus terang berpelukkan antara lelaki dan perempuan, ada aku kisah. (tapi aku kisah bila Faizal tahir tak menang walaupun aku tak tengok rancangan tu). Pendek kata Aiman jer yang kisah.




Ok cukup dengan semua tu.. Itu semua sejarah. Sebab aku rasa aku dah start demam. Demam dengan American Idol ke 9. Haha :D .. Tak pernah-pernah aku lihat sesuatu rancangan realiti dari mula uji bakat sehinggalah ke pentas.. Semalam baru habis ujian dan 24 peserta telah terpilih. Tak tahulah berapa lama aku akan ikuti. Mungkin sampai habis, atau mungkin hingga peserta kegemaranku satu-persatu terkeluar sebab biasanya peserta kegemaranku tak pernah dapat no 1. Kesian sesapa yang aku minat tu..



p/s: Aku baru daftar twitter.. tapi aku tak tahu pun apa tujuan twitter ni.. aku daftar dulu nanti baru tengok apa yang best..

2 comments:

  1. aku tak pernah tgk Malaysian Idol.. Apatah lagi American Idol.. rmm.. Hagemaru layan la jugak.. kekeke

    ReplyDelete
  2. Aku pun x pernah tgk gak tp tahu la sapa yang menang.. Dah keluar album baru tahu.. tp ni kali pertama aku ikut tau.. baru nak berkenal-kenalan la ni.. HAHHAHA

    ReplyDelete