Thursday, September 24, 2009

Beza raya dulu dan sekarang

Pejam celik pejam celik, tak sangka tahun ni merupakan tahun ke 25 aku sambut raya.. Mesti la.. Sebab aku dah pun berumur 25 tahun, so secara 'default'nya aku dah sambut 25 kali la kan. Tapi tahun ni la kali pertama aku rasakan yang aku sambut raya dengan cara yang paling lain walaupun tahun lain pun lain juga.

1. Ni kali pertama kena bagi duit raya kat budak2. Selalu tu orang yang bagi duit raya kat aku.

2. Aku kena berniaga di hari raya. Apa kes ni? Abang aku yang berniaga, aku yang baik hati ni plak nak kena tolong.. (Weit kalau baik hati tak mengungkit tau!).. Ok ok.. Sebenarnya nak cerita kali ni raya aku dan keluarga berniaga nasi ayam. Semua orang kena tolong. Ada yang kena buat ABC, tolong isi nasi ayam, potong ayam, ambil pesanan dan macam-macam lagi la. Semua ada jer kerja diaorang masing-masing. Yang tak bestnya, tahun ni dah kurang gi jalan-jalan beraya la.. Huhuhu

3. Main mercun.. Siapa setuju dengan aku angkat mouse.. Dulu boleh main mercun terang-terang, sekarang ni main mercun dalam gelap.. hahaha walaupun mercun dah diharamkan, aku tetap main mercun gak.. Tapi main dalam gelap ar.. hehe :P

4. Dulu mak aku yang buat kuih, sekarang aku kena ganti. Ingatkan balik raya lambat, dapatlah mengelat, rupanya, malam raya, mak aku nak juga aku buat. Huhu baiklah mak.. Hari ni raya ke-4, kuih tu dah abih dah pun... Lepas ni belajar buat kuih lain la plak.. Sapa nak ajar aku buat kuih yang senang dan sedang selain dari conflake madu..

0 komentar:

Post a Comment