Wednesday, August 19, 2009

Topeng oh Topeng



Dah musim penyakit H1N1 ni, dah ramai yang pakai mask kan. Aku ni lagi la sepatutnya pakai mask tu. Masalahnya susah betul nak dapatkan mask. Asal tanya di farmasi mesti kata dah habih. Kalau ada pun jenis mahal yang harga RM6 satu dan boleh pakai satu hari jer.. Tak berbaloi pun.. Ataupun ada jenis yang kena sangkut kat telinga. Aku pakai tudung, macam mana nak pakai kat telinga..

Ramai ker yang takut dengan H1N1 ni. Dalam ramai-ramai tengah risau, aku perasan ramai juga yang tak risau. (Hehe aku salah sorang la tu).. Kalau keluar boleh kata masih boleh kira dengan jari, siapa pakai dan siapa tidak. Cuma satu jer aku harap, jangan la peniaga mengambil kesempatan untuk menaikkan harga topeng semata-mata semua orang memerlukannya..

Nak jadi cerita, hari sabtu yang lepas aku berjalan-jalan dengan kawan aku. Niat nak mengabiskan duit la.. (takder niat baik tul).. Apapun masa naik bas tu, ada la sorang perempuan tu batuk dan bersin tak berhenti-henti.. wahhh takutnya aku.. Memang masa tu terfikir pasal H1N1.. maklum la penyakit ni berjangkit melalui pernafasan dan aku pula tak pakai mask langsung.. Mujur aku dengar, kalau terkena virus, simptom akan muncul dalam masa 3 hari. jadi rasanya aku selamat kot. Harap-harap la. Kita tak tahu kan..




1 comment:

  1. gmbar yg 1st tu aku rasa nak gelak.. haha.. tp, papepun skrg ni aku mengelak untuk pergi ke tempat2 yg ramai org. contohnya harotu aku tak jadi p pffair.. last week aku tak p pesta konvo usm.. dan aku dh lama tak p ke pasar malam.. hehe.. pasaraya time peak hour pun dielakkan..

    ReplyDelete