Thursday, August 6, 2009

Personaliti test lagi

Hehe dah lama aku tak keluarkan entri pasal personaliti test ni. So apa lagi jom la buat..

Ujian 1.

Makanan apa yang akan korang cari kalau korang rasa tak gembira atau sedih?
(a) Ais Krim (Yg sejuk2 la)
(b) Sushi (Kira macam cari makanan mentah)
(c) Coklat (Ermm makanan yang manis la)
(d) Buah-Buahan
(e) Makanan Bergoreng
(d) Makanan Yang Pedas..




































Jika jawapan korang...

(a) Ais Krim (Atau makanan yg sejuk) - STRATEGI BURUNG UNTA
Makanan sejuk ni seolah-olah korang nak bekukan perasaan korang tu. Yer la harap-harap masa beku dapat menghilangkan perasaan sengsara yang sedang dirasai. Tapi kemanisan ais krim ni bukannya lama pun. Kira macam happy sekejap jer. So fikirlah, bumi bukan hanya berputar untuk korang jer. Jangan lari dari kenyataan. Korang ni perlukan masa yang lama untuk pulih.

(b) Sushi (Makanan Mentah) - CEPAT PULIH DAN BERSEMANGAT KEMBALI
Makanan yang mentah ni melambangkan jiwa dan hati yang sedih serta tak gembira. Tapi yang bagusnya korang tetap tenang walaupun tak gembira. Korang akan fikir semula apa yang berlaku, kenapa dan apa yang terjadi pada korang. Korang ni akan cuba melihat dari sudut positif dan negatif sesuatu perkara tu. Jadi korang ni selalunya cepat untuk bangun dan bersemnagat semula.

(c) Coklat (Makanan Manis) - Bergembira dalam kesedihan
Makanan yang manis biasanya melambang seseorang itu sebagai seorang yang peramah dan ceria. Korang ni suka menggunakan makanan manis untuk menutupi rasa sedih dan tak gembira tu. So korang ni agak mudah untuk bangun dan jadi happy semula. Kalau kawan korang tahu korang tak berapa nak gembira, biasanya kawan korang akan cuba membantu untuk menceriakan korang.

(d) Buah-buahan - SEPINTAS LALU
Wahh korang ni mmg sihat, ceria dan bersemangatlah. Kalau sedih tu sekejap jer. Macam matahari yang dilindungi awan. Datang angin membawa pergi awan tu, maka korang pun ceria semula. Pada korang kesedihan tu hanyalah perkara sementara jer. Buat apa nak sedih lama-lama kan. Korang ni tak suka buang masa layan sedih ni. Jadi korang akan memilih untuk bergembira. Cayalah.

(e) Makanan Bergoreng - DAH SEDIH, LEPAS TU PUN SEDIH LAGI
Isk3.. Korang ni berjiwa lemah betul la. Dah berjiwa lemah, perasaan pun lemah la. Dah la lemah, takut plak kalau hidup keseorangan. Cubalah macam mana teruk pun korang nak halau kesdihan yang melanda, tak lama lepas tu, kesedihan tu pasti akan kembali semula. Macam tak boleh nak lari dari kesdihan tu. Sedih sedih.. Korang ni baik cuba la sedaya upaya untuk menjadi diri sendiri, jangan asyik nak muram jer.. Hidup mesti hepi beb.

(f) Makanan Pedas - TAK DAPAT MELEPASKAN DIRI
Cepat sediakan air.. Pehh pedas tu. Korang yang mencari makanan pedas ni ibarat cuba melepaskan geram dan marah dalam hati korang tu.. Betul kan? Korang ni selalu jer rasa tak puas hati la, geram la, dan rasa nak marah. Korang kena ingat, makanan pedas ni hanya akan menambahkan lagi kesakitan dalam hati korang tu, sebab tu la korang akan mengambil masa yang lebih lama untuk melupakan kesedihan..




Nota Kaki: Hehe best gak bila tulis benda ni berdasarkan ayat aku sendiri. Tapi memang takleh nak lari la dari rencana asal. Aku terfikir, macam mana pulak yer orang yang makan dan makan bila sedih pastu jadi gemuk.. Hehe kan best kalau aku macam tu. Senang sikit nak gemuk. Tapi aku selalu sedih kejap jer. So macam takkan menjadi kan. Agaknya pasal tu la aku suka coklat.. Ermm sedapnya coklat. Nak gi korek peti ais la sekarang cari coklat.. Nyum nyum..

Sumber: Arena Komik Terbitan 05/08/2009

2 comments:

  1. Tu kan aku rasa jenis sedih tapi pura-pura tak sedih.. tak pun suka larikan diri jauh-jauh. xnak bg org nampak ko sedih.. hehe sendiri wat andaian.. tp betui x? Suka tol pilih jawapan yang tak ada dalam pilihan jawapan..

    ReplyDelete