Thursday, May 28, 2009

Semuanya cukup..

Manusia tak pernah puas.. Betul kan.
Aku ada keluarga yang aman damai dan sentosa, cukup
Aku ada kerja tetap, cukup
Aku ada gaji yang mampu menanggung aku dan untuk bermain, cukup
Pekerjaan ku cukup bagus, bos baik, kerja menarik wlupun kadang2, cukup
Rupa, cukup segala anggota.
Lagi apa yang tak cukup?

Manusia tak pernah puas,
Aku memang ada keluarga yang baik, tapi aku inginkan lebih. Mungkin lebih kepada membina keluarga, aiii bilalah agaknya.
Kerja memang dah cukup bagus, kalau nak merungut, tunggu aku bosan dulu, masa tu banyakla aku merungut.
Gaji, siapa taknak gaji lebih besar beb.
Kesimpulan: manusia tak pernah cukup. Aku sentiasa inginkan perubahan, perubahan kepada yang lebih baik. kalau tak ada keinginan, maka manusia tak akan maju.. Jadi majulah Emi untuk negara..

0 komentar:

Post a Comment