Friday, January 9, 2009

Ilmu Ikhlas dan berkerut..

Hehe bila ada masalah mesti dahi akan berkerut(ayat Nija berkemut). Sekarang ni terlibat sepenuhnya dengan aturcara(programming). Takder masalah tu memang pelik ar. Bila ada masalah maka dahi akan berkerut la agaknya kan. Ermm entah, aku tak pulak tengok cermin nampak berkerut ker tak, sebab bila ada masalah, aku akan berhenti sekejap buat apa yang aku tengah buat dan buat benda lain. Mungkin belum ilham untuk dapat penyelesaian tersebut.. Selalunya aku akan berYM. Tapi nampak gaya, mulai hari ni tamatlah segala keseronokan aku berYM. Haha, nak buat macam mana terima ajer la. Bilalah aku nak serius betul-betul dengan kerja aku. Aku suka kerja aku tapi aku ni juga suka benar bermain..

Teringat aku tentang Ilmu Ikhlas. Aku kena bekerja dengan ikhlas, gunakan segala kemudahan hanya untuk kerja sahaja.. kalau tak mana la kerja nak berkat.. Tapi apa nak buat kalau sekarang aku dah siapkan kerja aku dan tiada benda nak buat selain menunggu arahan dari ketua dan masalahnya ketua aku ambil cuti kecemasan.. Hasilnya, satu lagi entry untuk bloglah. Tak berkat lagi kerja aku. Hehe

p/s: Aku cuba mengelak untuk guna perkataan bahasa ingeris dalam entry ni.. Tapi aku tak pula aku jumpa perkataan yang bagus untuk entry.. Jadi masih lagi menjadi bahasa rojak.. :(
Reaksi

2 comments:

  1. aku masa jadi progrmmer dlu, kalu tension.. aku turun guna tangga, naik guna lif, lakukan beberapa kali mengikut ketinggian pejabat anda. Aku duk tgkat 5 jer. Jadi dlm 3x dah ok dah. buat smpai smpai gurad bangunan tu pening kepala dan confuse. Selamat mencuba!!

    ReplyDelete
  2. ofis aku 3 tingkat jer utk naik lif, tp ofis aku kat tingkat 4. Macam pelik jer cara ko, tapi aku setakat gi jalan2 gi toilet ar, entah baper kali aku gi sana, walaupun tu bkan tmpat kegemaran aku.. Wuhuhu

    ReplyDelete