Tuesday, February 11, 2014

15 Pengajaran Hidup / 15 Important Life Lessons

1. Jangan la serius sangat kalau dah terbuat salah tu. Cuba ketawa kepada kesalahan anda tu (yang memalukan). Hehe
1. Don’t take yourself too seriously. Learn to laugh at your mistakes. 

2. Hidup ni pendek jer. Tak payah bazirkan pada penyesalan tak berpenghujung atau dendam.
2. Life is too short it to waste it on resentments, bitterness or grudges you’re holding against others.    

3. Tak semestikan kena menang kalau setiap kali bergaduh. Kadang kala ok per setuju untuk tidak setuju. (Ada orang kata, kadang kala kemenangan itu boleh diperoleh dengan mengalah).
3. You don’t have to win every argument and fight. Sometimes it’s OK to just agree to disagree.

4. Terima masa lalu anda. Lepaskan dan maju ke hadapan.
4. Make peace with your past - then let it go, and move on.

5. Kejar apa yang boleh membawa kepada kebahagiaan anda.
5. Choose to go after what brings you happiness.

6. Jangan bandingkan hidup anda dengan orang lain. Mereka sentiasa cuba tunjukkankan hidup mereka lebih gembira dari orang lain. Yup betul, ini bermaksud yang sedang membaca juga...
6. Don’t compare yourself to others.

7. Tak payah la fikir apa orang lain fikir pasal anda. Hidup ni hidup anda, jadi siri sendiri and enjoy....
7. It doesn’t really matter what others think about you – just live your own life and be true to who you are.

8. Hidup tak pernah adil, tapi kadang kala kan banyak juga benda baik berlaku.. Fikir positif la..
8. Life isn’t always fair – but sometimes good things happen, too!

9. Jangan ikutkan perasaan, terus melangkah ke depan.
9. Ignore your feelings – and keep taking the next step.

10. Tanya diri sendiri apa yang anda benar-benar inginkan.
10. Ask for what you want.

11. Jangan la nak merana sorang-sorang. Tak apa minta bantuan dari orang lain.
11. Don’t suffer in silence – reach out for support.

12. Segalanya berubah.
12. Everything changes. 

13. Kena rajin mencuba sesuatu yang baru.
13. Be willing to experiment and try something new.

14. Yang paling penting, mencintai dan dicintai.
14. The most important thing is to love and be loved.

15. Kena percaya, apa yang terbaik pasti akan datang.
15. Believe that the best is yet to come.

a/n: Cuba letak versi inggeris and malay sekali.. Nampak lain sungguh ayatnya.. Hahaha..
Sumber: Tumblr
Reaksi

0 komentar:

Post a Comment