Tuesday, June 17, 2008

JIMAT

JIMAT JIMAT JIMAT

Sekarang itu sajer yang didengar tak kira la kat mana pun pergi. Maklum lah harga minyak dah naik. Haha asal gi mana jer mesti orang bercakap pasal minyak naik. Ala terima ajerlah. Malaysia ni kira dah nasib baik tau sebab still murah dr negara lain. Ermm macam komen yang pentingkan diri kan, mana taknya aku kan x guna kereta, so tak terasa sangat. Siapa kata? Aku pun terasa juga tau.. hehe cuma aku cuba berfikir dari pandangan lain, atau dari sudut lain. Aku sebenarnya dah penat berdebat akan hal2 politik ni, pasal sekarang ni ada member asyik tanya pasal kerajaan ni. Nak tak nak kena juga la jawab. Aku tak suka politik... tapi nak tak nak aku kena tahu juga kan. Arghh cukuplah. Sebenarnya banyak aku nak tulis tapi aku tak ingat. Nanti la.

Tengok topik kat atas... Nampak? hehe sebenarnya aku nak citer pasal minyak ker atau pasal politik. Tapi aku nak minta tips macam mana nak save perbelanjaan aku kat KL ni. Aduh... mahu hari-hari aku mengeluh. Mana taknya, perbelanjaan tak pernah kurang dari RM10. Tu pun belum beli apa-apa tu selain tambang dan makan. Mana nak fikir pasal topup lagi, keperluan harian yg lumrah lagi.., benda lain yang biasa-biasa jer. Aku ni nak kata boros idak la. Tapi sekarang rasa serba salah pulak bila tiap minggu minta duit kat abah. Sekali masuk RM100. Parah jugak bila 100 tak cukup untuk seminggu. Arghhh tidakkkk... dan akhirnya aku mengeluh lagi. Hehe
Reaksi

2 comments:

  1. aku blnje 5rgit je skrg ni kpit.. hikhikhikkk.. sbb apa? sbb aku mkn sehari sekali je.. dulu kat tmpat keje lama aku mkn 4 kali sehari..

    ReplyDelete
  2. La.. Biar betul ko. Aku skarang dah makan dkat RM15 sehari. naik 5 ringgit dr sebelum ni. Sebab apa. malas dah aku nak berjimat.. Hehe lagipun mana aku nak pilih, nak jimat, atau nak naikkan berat badan.. terpaksalah aku menaikkan berat badan..

    ReplyDelete